Hyvinvointipäivä

Alajärven yläkoulu järjesti yhteistyössä EPSHP:n Etiäppäin! -hankkeen kanssa hyvinvointipäivän 21.9.2021. Päivän tavoitteena oli antaa nuorille tietoa mielenterveyteen liittyvistä asioista, ja rohkaista nuoria puhumaan mahdollisesta pahasta olostaan aikuiselle.

Teemapäivän ohjelma rakentui kokemusasiantuntijoiden Sini Kirvesmäen ja Jere Paloniemen luennoista ja luokanvalvojan tunnista, jolloin oman luokanvalvojan johdolla purettiin luentojen anti, ja mietittiin yhdessä sitä miten jokainen nuori voi pitää huolta omasta mielenterveydestään.

Koulun oppilashuollon työntekijät, kuraattori Sanna, psyykkari Hanna ja erityisnuorisotyöntekijä Siiri kiertivät luokissa etukäteen, ja kertoivat nuorille mistä päivässä on kysymys. Nuorille annettiin myös mahdollisuus esittää etukäteen kysymyksiä luennoitsijoille.

Huoltajille on tulossa aihepiiriin liittyvä vanhempainilta syyslukukaudella 2022 ja edelleen oppilaille hyvinvointipäivä keväällä 2023.

Yhteistyöterveisin Alajärven yläkoulun yhteisöllinen oppilashuolto.

Etiäppäin! - esite.pdf